Sidor

lördag 29 december 2012

Kungen besökte Sibirien!

Under förmiddagen besökte jag Sibirien för att hämta lite fågelfrö, under tiden som jag och Jonas stod och gafflade om vilka frön som var lämpliga att mata vad med upptäcker Jonas en rova som kommer in från Lida. Min första reaktion var fjällvråk då den hade vitt stjärtband. Sekunden senare kopplar det en Kungsörn då vingarna är väldigt mörka. Den glider över våra huvuden på 50 m höjd och slår sig sedan ned i grannhusets gran. Det gäller att vara på rätt plats vid rätt tid må man säga. Jonas hinner springa in och hämta kameran och ta några hyggliga bilder i det minst sagt usla fotovädret. Snöglåp och midvinter är ingen vidare kombo.




Väl hemma med fröna upptäcker jag att jag har en ovanligt gul grönfink på matningen. Även den förgyllde dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar